تاريخ برگزاري نمايشگاه :19 الی 23 ژانویه 2022 – 29 دی الی 3 بهمن ماه 1400
افتتاحيه: 29 دی 1400
اختتاميه: 3 بهمن 1400
نوع نمايشگاه :Travel Show
شرکت برگذار کننده :Ifema Fiera De Madrid
آدرس محل برگزاري نمايشگاه: IFEMA MADRID – Recinto Ferial, Av. Partenón 5, 28042 Madrid
دوره : 42
مهلت ثبت نام : 15آذر ماه
توضیح نمایشگاه بین المللی:
نمایشگاه فیتور یکی از بزرگترین نمایشگاه های توریسم در بازار آمریکای لاتین، اسپانیا، پرتغال، افریقا و آسیا است فیتور به نوعی نقطه مرجع توریسم دنیا برای متخصصین حرفه گردشگری و نمایشگاه تجاری پیشرو برای بازارهای داخلی و خارجی ایبرو امریکا بشمار می آید و فضای تجاری مناسب برای حضور، گردهمایی و ملاقات آژانس هایی گردشگری، گردانندگان تور، هتلها، مشاورین و کارشناسان توسعه گردشگری و سایر متخصصین حرفه گردشگری و توریسم جهانی است این نمایشگاه مکانی برای ارائه خدمات و محصولات جدید صنعت گردشگری و بازاریابی است و تاثیر به سزایی در پیشرفت و توسعه تجارت گردشگری داشته و خواهد داشت. فیتور 2022 شامل کنفرانس ها و سمینارهایی جهت رفع مشکلات و توسعه صنعت گردشگری است. همچنین پلی ارتباطی بین توریسم بین المللی و ملی است. کیفیت ، تنوع ، تخصص و نوآوری از ویژگی های این نمایشگاه
است
روزها وساعات برگزاري نمايشگاه بين المللي گردشگري فيتور 2022
19 الی 23 ژانویه 2022 برابر با 29 دی الی 3 بهمن 1400
روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه: 19 الی 21 ژانویه 2022 برابر با 29 دی الی 1 بهمن ماه 1400 از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر، فقط جهت مراجعه بازدیدکنندگان و متخصصین حرفه گردشگري
روز شنبه: 22 ژانویه برابر با 2 بهمن ماه 1400 از ساعت 10 صبح الی8 بعد از ظهر جهت مراجعه عموم مردم و متخصصين حرفه گردشگري
روز يكشنبه : 23 ژانویه برابر با 3 بهمن ماه 1400: از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر جهت مراجعه عموم مردم و متخصصين حرفه گردشگري
: شرکت کنندگان در فیتور 2021
- آژانسهای مسافرتی
- شرکتهای فعال در حوزه توریسم محلی
- سازمانهای رسمی اسپانيایی و خارجی فعال در صنعت گردشگری
- عمده فروشان
- تور گردانان
- شرکتهای حمل و نقل
- هتلها و اقامتگاه ها
- سازمانها
- شرکتهای خدماتی
- مطبوعات و رسانه های فعال در زمینه صنعت گردشگری و مسافرت
- انجمنهای تجاری
- مراکز آموزش خدمات جهانگردی و گردشگری
- برگزارکنندگان کنگره ها و میتینگ ها و همایشهای مشوق گردشگری
تورهای داخلی اسپانی
از اهداف حضور در نمایشگاه می توان به طور خلاصه به موارد ذیل اشاره کرد
جمع آوری و تبادل اطلاعات و تجربیات تجاری در زمینه گردشگری در طی 5 روز برگزاری نمایشگاه
آشنایی با آخرین دست آورد ها و نوآوری ها ارائه شده در صنعت گردشگری از سوی شرکت های دیگر
بررسی و مقایسه مستقیم کیفیت دست آوردها و خدمات گردشگری
شناسایی و جذب شرکاء جدید
حفظ ارتباط با مشتریان فعلی و شروع ارتباط با مشتریان جدید
شناخت و بررسی کمپین های جدید بازاریابی و توسعه بازارهای جدید
برگزاری میتینگ با تولید کنند گان و مشتریان بالقوه و جمع آوری اطلاعات جامع
بدست آوردن فرصتهای جدید تجاری و سرمایه گذاری و توسعه روابط تجاری
ارتباط نزدیک با بازدیدکنند گان و امکان مذاکره مستقیم
ایجاد فرصتی مناسب جهت برگزاری همایش ها، کنفرانس ها، سمینارها و رویدادهای همزمان
شناسایی و جذب مشتریان علاقه مند به سفر
شناسایی مقاصد جدید گردشگری
هدایت مجدد مشتریان در زمینه محصولات و خدمات گردشگری
آشنایی با الگو های کاربردی برند سازی
تبادل دانش نوین و کارآمد در راستای رشد کیفی و کمی محصولات و خدمات گردشگری
حضور در رسانه های عمومی
برقراری ارتباط با ناشران و روزنامه نگاران به منظور معرفی و ارائه اخرین دست آوردها و نوآوریهای شرکت کنندگان درصنعت گردشگری
موقعیت مرکز نمایشگاهی فیتور : FIERA DE MADRID
مساحت کل مرکز نمایشگاهی Feria De Madrid حدود 141.771 متر مربع و فضای اصلی نمایشگاه 50000 متر مربع است . این مرکز شامل 8 سالن است و با بهره مندی از تسهیلات نمایشگاههای تخصصی و بین المللی جهت برگزاری نمایشگاهها مهیا شده است .Fiera De Madrid همچنین شامل مراکزی جهت برگزاری کنفرانس، همایش، مراکز تجاری، مطبوعاتی، دفاتر خدماتی، مالی و پارکینگی با ظرفیت بالا می باشد .
این مرکز نمایشگاهی در فاصله 15 کیلومتری فرودگاه باراخاس قراردارد . شرکت کنند گان و بازدیدکنندگان می توانند به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی به محل برگزاری نمایشگاه دسترسی داشته باشند . خط 8 مترو Campo De Las Naciones قابلیت دسترسی آسان از تمامی نقاط شهر به مرکز نمایشگاه را فراهم می کند و خروجی مترو به درب ورودی جنوبی مرکز نمایشگاه، منتهی میشود .
جانمایی سالنهای نمایشگاه گردشگری فیتور :
تعداد سالنهای نمایشگاه امسال 8 عدد می باشد که در فضایی به متراژ بیش از 50000 متر مربع برگزار خواهد شد. سالن 2 نمایشگاه (سالن خاورمیانه محل استقرار غرفه ایران طی سالهای گذشته) امسال غیرفعال است. بنابراین کشورهای منطقه ی خاورمیانه در سالن شماره 4 که مشترک با پاویلیون اروپا است، جانمایی و مستقر شده اند.
سالن های نمایشگاه، :
Hall 3, Hall 4, Hall 5, Hall 6, Hall 7, Hall 8, Hall 9, Hall 10
غرفه ایران در نمایشگاه فیتور 2022 :
امسال غرفه جمهوری اسلامی ایران به مساحت 120 متر مربع به ابعاد 7.5 متر در16متر ، به صورت 4 طرف باز به شماره 4E18 در سالن شماره 4 ( که مشترک با پاویلیون اروپا است ) محل دائمی برگزاری نمايشگاههای FIERA DE MADRID قرار دارد .
شركتهای حاضر در محل غرفه ايران در نمايشگاه سال FITUR 2022
امسال همراهان ما در نمایشگاه گردشگری بین المللی FITUR 2022 از شرکت های فعال صنعت گردشگری و صنایع دستی و سوغات ایرانی می باشند که همانند سال های گذشته توانمندیهای و جاذبه های گردشگری کشورمان را در معرض بازدید علاقمندان قرار خواهند داد. این شرکت ها عبارتند از:
1- شرکت خدمات مسافرتی آزادی ( آیتو)
2- شرکت خدمات مسافرتی ایران دوستان
3- شرکت خدمات مسافرتی پردیسان گشت
4-شرکت خدمات مسافرتی نورمهر پارس شیراز
5- شرکت خدمات مسافرتی شرکت ایرانگردی مارکوپولو
6 – شرکت خدمات مسافرتی ارگ جدید
7- شرکت خدمات مسافرتی پرسیا توس
8- شرکت خدمات مسافرتی ریواز کورد کوژین
9- شرکت خدمات مسافرتی علاءالدین تراول
10- شرکت خدمات مسافرتی ایرانیان سبط تور
11- شرکت خدمات مسافرتی اورینته ویاخس
12 – شرکت خدمات مسافرتی رایان پرواز سپهر پارسیان شیراز
13- شرکت خدمات مسافرتی صوفی گشت البرز
14- الماس امید ایرانیان (سوغات ایرانی )
15- میز اطلاع رسانی
موضوعات تخصصی مطرح درنمایشگاه فیتور 2022 عبارتند از :
Fitur Festival
Fitur Health
Fitur Know How & Export
Fitur Screen
Fitur Talent
Fitur Techy
Fitur Next
جشنواره موسیقی زنده است که از جاذبه های رو به رشد جذب گردشگران زیادی می باشد که مقاصد گردشگری خود را بر آن اساس تعیین خواهند کرد. ادارات دولتی ، مؤسسات ، سازمان دهندگان و شرکت های گردشگری به طور فزاینده ای همکاری می کنند تا بهترین نمایش ها، خدمات و تجربیات را برای میلیون ها گردشگر در بخش های موسیقی جشنواره ارائه دهند .
رفتن به جشنواره یک تجربه جهانی است که با سفر آغاز می شود و تاثیر مهمی در ساختار اجتماعی دارد تأثیر و نیازهای تفریحی و فرهنگی جدید را برآورده می کند.
دریافت بهترین خدمات درمانی و صرف هزینه کمتر مهمترین انگیزه برای این نوع سفر است و حوزه های مربوط به Health Tourism در سراسر جهان روندی رو به رشد دارد . استحمام در چشمه های آب گرم و حرارتی ، معاینات پزشکی ، مقایسه تشخیص دوم ، تلاش برای دستیابی به درمانهای پیشرفته تر و فناوری نو آورانه ، یا استراحت در یک خانه سلامت ، همه گزینه های حوزه های سفر Health Tourism هستند .
نمایشگاه فیتور به عنوان یک نمایشگاه تجاری گردشگری در اسپانیا و جهان شناخته شده است که در صحنه بین المللی برای هفتمین سال متوالی موضوع Health Tourism را مورد توجه قرار داده که از دو بخش Medical Tourism و Well Tourism تشکیل شده است و در سالن 8 نمایشگاه در مجاورت بخش گردشگری ارائه خدمات خواهد کرد. این بخش زمینه را برای بهبود و ارتقا گردشگری سلامت در سطح جهانی فراهم می نماید. برنامه های جالب و قابل توجهایی برای متخصصین، نمایندگان و ارگانهای علاقمند مانند بیمارستانها، درمانگاهها، استراحتگاهها، مقاصد، زنجیره های گردشگری سلامت، شرکتهای خدمات گردشگری سلامت و آژانسهای مسافرتی تخصصی اجرا خواهد شد. در طول روزهایی که به متخصصان اختصاص داده شده است یک کارگاه B2B برای شرکت کنندگان و غرفه داران به منظور ایجاد یک شبکه ارتباطی با گروه خریداران ، مراکز سلامت و درمان، شرکتهای بیمه و سایر مراکز وابسته وجود خواهد داشت و از ویژگیهای برجسته Health Fitur سخنرانیها و میزگردها در زمینه نوآوریها و کلیدهای موفقیت در گردشگری سلامت است. بنابر این فیتور سلامت فرصتی مناسب برای توسعه، گسترش و عقد قراردادها در حوزه گردشگری سلامت فراهم خواهد نمود که در اروپا بی نظیر است و همچنان در جذب بازدیدکنندگان تاثیر به سزایی دارد.
بخشFitur Health همچنین شامل پنل بحث و گفتگو در زمینه نوآوری ، فاکتورهای موثر در گردشگری و یک مرکز B2C به همرا معاینات پزشکی و درمانی می باشد. .
Fitur Health بستر مناسب تری نسبت به سایر نقاط اروپا برای غرفه داران در توریسم سلامت برای تبلیغ محصولات خود، یافتن فرصت های جدید تجاری و توسعه تجاری است .Fitur Health همچنین فرصتی خارق العاده برای حامیان بخشهای گردشگری و سلامت می یاشد.
FITUR KNOW-HOW& EXPORT
یک رویداد باشکوه و منحصر به فرد با شرایط عالی است که در حاشیه فیتور برگزار خواهد شد . اسپانیا به عنوان یک لیدر جهانی گردشگری شناخته شده است. اسپانیا در طی سالهای متمادی دانش و مهارت های گردشگری مهمی کسب نموده است . بدنبال موفقیت سالهای گذشته ، با مشارکت شرکت وابسته به وزارت صنایع، گردشگری و بازرگانی اسپانیا SEGITTUR و موسسه تجارت خارجی اسپانیا ICEX و فیتور، هشتمین دوره صادرات و فنون فیتور FITUR KNOW–HOW & EXPORT برگزار خواهد شد که محیطی مناسب برای شرکت های گردشگری اسپانیایی می باشد تا خدمات ، دانش و فنون و محصولات گردشگری خود را در معرض و تماشای خریداران و بازارهای بین المللی قرار دهند.
گردشگری روی صفحه نمایش یک ابزار قدرتمند برای ارتقاء ویژگی هایی گردشگری مقاصد است و دید مخاطبین را وسیع و متمایز می کند . افزایش علاقه مردم به بازدید از مکان های فیلمبرداری ، به ویژه مکان سریالهای تلویزیونی فرصتی عالی برای صنعت فیلم در جهت تبلیغ این اهداف را فراهم می کند. این یک پدیده رو به رشد در سراسر جهان است که نشان دهنده یک گزینه قوی برای تنوع گردشگری می باشد. بر اساس یک مطالعه منتشر شده در آوریل 2018 توسط TCI Research، 80 میلیون مسافر یک مقصد را بر اساس مجموعه تلویزیونی و محل فیلم انتخاب می کنند. این مطالعه نشان می دهد که تعداد افرادی که به این مقصد سفر می کنند پس از دیدن آن مقصد در یک فیلم یا سریال ، در طول 5 سال گذشته دوبرابر شده است.این نوع جدید از گردشگری است که مصرف کنندگان علاقه خود را بر اساس صنایع خلاق، به ویژه هنرهای تصویری، تغییر می دهد.در این زمینه، FITUR یک پلتفرم مهم برای ارتباط صنعت گردشگری و فیلم است که منجر به ایجاد بخش جدید گردشگری FITUR SCREEN در مشارکت با کمپانی فیلم اسپانیا شده است.
نشستهای تجاری عبارتند از:
Fitur B2B Match
Fitur Mice
کارگاه Fitur B2B Match مطابق علایق شرکت کنندگان ، به عنوان یک معیار سنجش در نمایشگاه فیتور برای جلسات B2B و به منظورگسترش مشارکت و همکاریهای تجاری از طریق برنامه های کاری و قرارهای از پیش تعیین شده ، برگزار می شود. از ویژگیهای B2B Match ، تمرکز بر کیفیت خریداران از بازارهای بالغ و نوظهور است .
Meetings ,Incentives, Conferene and Exhibition
مایس بخشی از توریسم را تشکیل می دهد که شامل فعالیتها و رویدادهای تجاری و شرکت کنندگانی با علائق مشترک می باشد که در یک مکان جمع می شوند .
. این نوع از گردشگری از 4 کلمه Incentive,conference , Exhibition ، Meeting ,تشکیل می شود . فیتور مایس شامل قرار ملاقات های ضروری ، جلسات ، سفرهای تجاری و همچنین فضایی مناسب برای عرضه و تقاضا در بخش نشست ها تخصصی گردشگری است . خریداران که علایق و منافع مشترکی دارند شناسایی می شوند. این بخش در سال 2019 مجددا احیا گردید و به نتایج عالی و بسیار خوبی در بین شرکت کنندگان دست یافت
معیارهای ارزیابی جوایز بهترین غرفه ها و غرفه پایدارسال 2021 نمایشگاه گردشگری بین المللی فیتور
1- حرفه ای بودن
2- چینش غرفه بر اساس معیارهای بازاریابی ( تا چه اندازه نیازهای بازاریابی محصول خود را برآورده می کند)
3- مهارت های ارتباطی و تبلیغاتی
( با توجه به اینکه چگونه غرفه بر اساس محصول به خوبی شناسایی می شود).
4- طراحی ( به ویژه برجسته کردن درجه اصالت و نوآوری)
5- پایداری (امسال یکی از نقاط ارزیابی شرکت ها ، )sustainable